Marketing representation of professional athlete

Thesis title: Marketingové zastupování profesionálního sportovce
Author: Jíchová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Trávníček, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce je zaměřena na praktický příklad chodu marketingové agentury SPORT INVEST Marketing, a.s. a představení poskytovaných služeb na vybraném sportovci -- rychlobruslařce Martině Sáblíkové. Na základě použitých metod -- dotazníkového šetření a interview - jsem zhodnotila odpovědi a získaná data, z kterých vychází SWOT analýza. Marketingové agentuře jsem doporučila možné návrhy na zlepšení a zefektivnění jejich postupů od výběru sportovce po hledání vhodných obchodních partnerů. Práce ukázala, že samotný výběr sportovce je důležitý, pro agenturu i potenciální sponzory. Úspěch sportovce nezaručuje jeho další marketingové využití. Také propagace sponzorů sportovce by se měla stát něčím výjimečným a zajistit tak hlavním sponzorům exkluzivní podmínky.
Keywords: sportovec; sportovní marketing; sponzoring
Thesis title: Marketing representation of professional athlete
Author: Jíchová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Trávníček, David
Thesis language: Česky
Abstract:
The dissertation is focused on practical example of running marketing agency SPORT INVEST Marketing, a.s. and the performance of provided services to the selected athlete -- speed skater Martina Sáblíková. Based on the used methods -- questionnaire survey and interview- I assessed the answers and obtained data, from which result SWOT analysis. I recommended to marketing agency the suggestions to improve and to efficiency their procedures from the selection of athletes to seeking of suitable business partners. The dissertation shows that the selection of athletes is important, for agency and potential sponsors too. The success of athlete does not assure the other marketing utilization of athlete. Also promotion sponsors of athletes should become something special and ensure the main sponsors exklusive terms.
Keywords: sports marketing; sponzoring; athlete

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 9. 2012
Date of submission: 19. 12. 2012
Date of defense: 13. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38615/podrobnosti

Files for download

    Last update: