Segmentation of biscuits and wafers market in relation to the Kolonáda brand perception by young people

Thesis title: Segmentace trhu sušenek a oplatek ve vztahu k vnímání značky Kolonáda mladými
Author: Malecká, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kratochvílová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této diplomové práce je zjistit vnímání značky Kolonáda mladými a jak se pro ně stát relevantní. To však není možné bez konkrétní znalosti celého trhu a bez poznání segmentů spotřebitelů sušenek a oplatek. K segmentaci trhu je využito dat MML-TGI výzkumné společnosti Median, je odkryto pět segmentů. Dále je provedeno vlastní dotazníkové šetření na vzorku 480 respondentů ve věku do 34 let včetně. Na základě výsledků praktické části jsou sestavena doporučení pro značku Kolonáda tak, aby se mohla přiblížit mladým spotřebitelům, ale zároveň si udržela stávající spotřebitele.
Keywords: značka Kolonáda; segmentační kritéria; segmentace; trh sušenek a oplatek; proces segmentace trhu
Thesis title: Segmentation of biscuits and wafers market in relation to the Kolonáda brand perception by young people
Author: Malecká, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Kratochvílová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
The main objective of the diploma thesis is to determine the perception of the Kolonáda brand by young people and how to become relevant for them. This would not be possible without specific knowledge of the whole market and without knowledge regarding the segments of biscuits and wafers consumers. The market segmentation is based on MML-TGI data collected by the research agency Median, five segments are revealed. I have also implemented my own questionnaire research on a sample of 480 respondents aged up to 34 years including. Based on the results of the practical part, recommendations for the Kolonáda brand are proposed -- how to become more relevant for the young consumers and stay attractive for the current consumers.
Keywords: segmentation variables; market segmentation process; segmentation; biscuits and wafers market; brand Kolonáda

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 2. 2011
Date of submission: 15. 12. 2012
Date of defense: 13. 2. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32595/podrobnosti

Files for download

    Last update: