Entrance of the Czech firm to the Turkish market (based on case study)

Thesis title: Proniknutí české firmy na turecký trh (s využitím případové studie)
Author: Lukavská, Klára
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Kopecký, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je na základě teoretickým poznatků analyzovat obchodní případ menší české společnosti působící v oblasti průmyslových maziv, která se pokusila o vstup na turecký trh, který ovšem skončil neúspěšně. A dále tyto teoretické poznatky aplikovat na návrhu alternativního řešení při opakovaném pokusu. V první kapitole je charakterizováno Turecko, jeho makroekonomické ukazatele a specifika obchodního jednání. Druhá kapitola popisuje vztahy Turecka a EU, celní řízení a celní formality vyžadované tureckým celním úřadem. Ve třetí kapitole jsou uvedeny formy vstupu na cizí trh, platební podmínky a možnosti pojištění v mezinárodním obchodě. Čtvrtá kapitola sestává z případové studie - charakteristiky společnosti, popisu obchodního případu jeho zhodnocení a návrhu alternativního řešení a v závěru bakalářská práce uvádí možná řešení současné situace společnosti.
Keywords: Turecko; platební podmínky; náležitosti kupní smlouvy; vstup na turecký trh; export
Thesis title: Entrance of the Czech firm to the Turkish market (based on case study)
Author: Lukavská, Klára
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Iveta
Opponents: Kopecký, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of the Bachelor thesis is to analyze the business case of small Czech firm, based on theoretical knowledge, whose core business is production of motor oils and industrial lubricants. The firm tried to enter Turkish market. This try, however, happened to be unsuccessfull. The first chapter characterizes Turkey as such, its macroeconomics indicators and the specifics of business negotiation. The second chapter describes the business relationship among Turkey and EU, the custom procedure and custom formalities. The third chapter gives idea about the forms of entrance to the foreign markets, payment conditions and possibilities of insurance in international business. Finally, the fourth chapter analyzes the case study, provides the suggestion of the alternative approach and gives the idea of the possible solutions of the current situation of the firm.
Keywords: formalities of purchase agreement; entrance to the foreign markets; export; payment conditions; Turkey

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2012
Date of submission: 10. 4. 2013
Date of defense: 17. 4. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38196/podrobnosti

Files for download

    Last update: