The Influence of Cultural Differences and Specifics on the Marketing Strategy of McDonald's - Comparison of the Czech Republic and the USA

Thesis title: Vliv kulturních odlišností a specifik na marketingovou strategii firmy McDonald's - srovnání ČR a USA
Author: Plesníková, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Neuwirthová, Magda
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá obchodními a kulturními zvyklostmi Spojených států amerických a České republiky. Práce si klade za cíl přiblížit rozdílnosti v mentalitě jednotlivých národů pomocí Hofstedeho kulturních dimenzí a následně znázornit tyto rozdílnosti v realizaci marketingové a obchodní strategii firmy McDonald's. Práci uzavírají ukázky z marketingové a obchodní kampaně této firmy, která proběhla na území obou zemí.
Keywords: Česká republika; Spojené státy americké; marketingová strategie; McDonald's ; Hofstedeho kulturní dimenze
Thesis title: The Influence of Cultural Differences and Specifics on the Marketing Strategy of McDonald's - Comparison of the Czech Republic and the USA
Author: Plesníková, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Neuwirthová, Magda
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor's Thesis is focused on cultural and business practices of the United States of America and the Czech Republic. The main goal is to thoroughly examine all the differences in the mentality of these nations using Hofstede's cultural dimensions, and then illustrate these findings on the implementation of marketing and business strategy of McDonald's company. The thesis is concluded by specific examples of marketing and sales campaigns that took place in these two regions.
Keywords: marketing strategy; Hofstede's cultural dimensions; McDonald's ; CZ; USA

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2012
Date of submission: 3. 5. 2013
Date of defense: 20. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37942/podrobnosti

Files for download

    Last update: