Electoral strategies, political marketing and marketing research - The Czech 2nd round direct presidential election 2013 case

Thesis title: Volební strategie, politický marketing a marketingový výzkum na příkladu 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013
Author: Mirzajev, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce analyzuje politický marketing a volební strategie kandidátů 2. kola přímé volby prezidenta ČR 2013. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je zaměřena na bližší kontext pojmů politický marketing, volební strategie a marketingový výzkum. Praktická část se touto problematikou zabývá na příkladu 2. kola přímé volby, kde kromě veřejně dostupných zdrojů čerpá i ze dvou autorových průzkumů veřejného mínění. Cílem práce je analyzovat volební strategie a politický marketing obou kandidátů 2. kola a s využitím technik marketingového výzkumu nahlédnout blíže k faktickým souvislostem této události.
Keywords: Karel Schwarzenberg; modely politického marketingu; volební strategie; Miloš Zeman; politický marketing; přímá volba; prezident; volební průzkumy; politické kampaně; marketingový výzkum
Thesis title: Electoral strategies, political marketing and marketing research - The Czech 2nd round direct presidential election 2013 case
Author: Mirzajev, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
This paper analyzes how the political marketing and electoral strategies were used by Czech 2nd round direct presidential election 2013 candidates. Paper is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is mainly focused on the context of political marketing, electoral strategy and marketing research. The practical part describes these terms on the example of 2nd round direct presidential election case. In addition to public sources, author also used two own public opinion researches. The main goal of the paper is to analyze the electoral and political marketing strategies of the both 2nd round candidates and using the techniques of marketing research get closer to the factual context of the event.
Keywords: public opinion research; direct election; Miloš Zeman; Karel Schwarzenberg; political marketing models; president; marketing research; electoral campaigns; electoral strategies; political marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 2. 2013
Date of submission: 25. 4. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41485/podrobnosti

Files for download

    Last update: