The effectiveness of event marketing and communications of the Red Bull company

Thesis title: Efektivní využití event marketingu v komunikaci společnosti Red Bull
Author: Skandraniova, Miriam
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kostroun, Kryštof
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce na téma "Efektivní využití event marketingu a komunikaci firmy Red Bull" poukazuje na to, jak účinně se dá komunikovat se zákazníky a jak event marketing přispívá ke zvyšování povědomí široké veřejnosti. Tedy teoretická část je zaměřena na event marketing, značku a marketingový výzkum. Cílem práce je ukázat, jak dobré výsledky může firma mít, když efektivně komunikuje se spotřebitelem, ale největší pozornost je v práci věnována eventům a jejich návštěvníkům. Práce obsahuje i dotazník, který má potvrdit či vyvrátit předpoklad, zda mají eventy vliv na zákazníky.
Keywords: povědomí o značce; marketingový výzkum; značka; energetickýn nápoj; marketingová strategie; event marketing; spotřebitel
Thesis title: The effectiveness of event marketing and communications of the Red Bull company
Author: Skandraniova, Miriam
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Kostroun, Kryštof
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor Thesis concerning topic "The effectiveness of event marketing and communica-tions of the Red Bull company" is showing how it's possible to effectively communicate with customers and how event marketing contributes to increase the public awareness. The theoret-ical part is focused on event marketing itself, branding and marketing research. The goal of this thesis is to show how good results a company may have when it effectively communicates with its consumers. Moreover, the main content is dedicated to the Red Bull events and its participants. The thesis contains also a questionnaire which should support the assumption that these events have influence on the customers.
Keywords: brand awareness; marketing research; brand; energy drink; event marketing; marketing strategy; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 2. 2013
Date of submission: 30. 5. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41339/podrobnosti

Files for download

    Last update: