Comparison of Prices and Positioning of Fashion Brands in Selected Countries

Thesis title: Srovnání cen a positioningu módních značek ve vybraných státech
Author: Hájková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Handl, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku rozdílných cen oblečení a positioningu tří vybraných módních značek v rámci České republiky a Spojených států amerických. Analyzuje jednotlivé ceny zboží metodou komparace v rámci států a dále pak zkoumá vnímání těchto značek spotřebitelem a to metodou dotazováním. Definuje také rozdílné kampaně jednotlivých značek a jejich zacílení na určitý druh zákazníka. Cílem této práce je analyzovat na kolik jsou ceny zboží rozdílné a rozebrat jednotlivé faktory, které ovlivňují vnímání značek zákazníkem, v rámci vybraných států.
Keywords: Dotazování; Módní značky; Positioning; Srovnání cen
Thesis title: Comparison of Prices and Positioning of Fashion Brands in Selected Countries
Author: Hájková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Handl, Petr
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor thesis focuses on the different prices of clothing and positioning of three selected fashion brands in the Czech Republic and the United States of America. It analyzes individual prices of goods by comparison within the chosen countries and then examines consumer perceptions of brands by method of questioning. It also defines the different campaigns of selected brands and their focus on a particular type of customer. The aim of this work is to analyze how much the prices of goods vary and analyze the factors that affect customer's perception of brands in the selected countries.
Keywords: Comparison of prices; Positioning; Questioning; Fashion brands

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 12. 2012
Date of submission: 22. 4. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40807/podrobnosti

Files for download

    Last update: