The Marketing Mix of Luxury Goods and its Specifics

Thesis title: Marketingový mix luxusních statků a jeho specifika
Author: Šimek, Vojtěch
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Vopařil, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
V mé bakalářské práci se věnuji problematice luxusu a to zejména z pohledu marketingu. V úvodní části si kladu otázky, co to vlastně luxus je, čím je charakterizován a kdy můžeme o produktu nebo službě mluvit jako o luxusní. Nosná část teoretické části práce analyzuje dostupnou literaturu a komparuje marketingový mix spotřebního zboží s tím, který se používá pro statky luxusní. Cílem je zjistit, zda a případně do jaké míry je mix luxusních statků odlišný. Hlavním cílem práce je potom aplikovat teoretické poznatky z úvodní části na konkrétní příklad prodeje vily Sanytrovka. Klíčovou otázkou je zjistit, zda nemovitost můžeme definovat jako luxusní a následně nastínit možné řešení podoby marketingového mixu a konfrontovat ho se skutečným postupem při prodeji.
Keywords: marketingový mix; luxusní nemovitosti; luxus
Thesis title: The Marketing Mix of Luxury Goods and its Specifics
Author: Šimek, Vojtěch
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Vopařil, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
In my bachelor thesis I deal with luxury, especially in terms of marketing. In the first part I ask myself what luxury really is, what it characterizes and when we can define a product or service as luxurious. The theoretical part of the thesis analyzes available literature and compares marketing mix of consumer goods with the one that is used for luxury goods. The purpose is to determine whether and to what extent is the mix of luxury goods specific. The main objective is to apply the theoretical knowledge to a specific example of selling the villa Sanytrovka. The key question will be to determine whether the property can be defined as luxury, and then outline a possible solution of its marketing mix and confront it with actual procedure of the sale.
Keywords: marketing mix; luxury; luxury properties

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40621/podrobnosti

Files for download

    Last update: