Marketing strategy of the company Austin Detonator s.r.o. for the foreign markets

Thesis title: Marketingová strategie firmy Austin Detonator, s.r.o. na zahraničních trzích
Author: Vlčková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Grebeň, Otta
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá marketingovou strategií firmy Austin Detonator s.r.o., která je dnes největším evropským výrobcem elektrických, neelektrických a elektronických rozbušek pro použití v lomech, dolech při těžbě nerostných surovin a při stavbě dopravních infrastruktur včetně tunelů. Kromě analýzy marketingové strategie firmy další část práce mapuje trhy, na kterých firma působí, určuje největší konkurenty a zjišťuje, jaké nástroje marketingového mixu firma využívá ke komunikaci s klientelou. Závěrečná část práce se týká SWOT analýzy a na jejím základě jsou navrhnuta doporučení pro zlepšení marketingového prostředí firmy.
Keywords: SWOT analýza; Marketingová strategie; Marketingový mix
Thesis title: Marketing strategy of the company Austin Detonator s.r.o. for the foreign markets
Author: Vlčková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Grebeň, Otta
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of the firm Austin Detonator s.r.o., which is today the largest European manufacturer of electric, non-electric and electronic detonators for use in quarries, mines during mining and the construction of transport infrastructure, including tunnels. In addition to the analysis of the marketing strategy next part maps markets which the company operates, determines the largest competitors and figures out what tools of marketing mix company uses to communicate with clients. The final part concerns SWOT analysis where the recomendations are proposed for the improvement to the marketing environment of the company.
Keywords: Marketing strategy; SWOT analysis; Marketing mix

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 16. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39828/podrobnosti

Files for download

    Last update: