Body image in advertising

Thesis title: Body image v reklame
Author: Zelenková, Michala
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom tejto práce je zistiť, čo si ľudia predstavujú pod pojmom ľudská krása a či je fyzická krása človeka ešte aj v súčasnosti v reklame ten faktor, ktorý robí reklamu zaujímavou a pre človeka zapamätateľnou. Výskum bude uskutočnený pomocou techniky ZMET (Zaltman Metaphor Elicitation Technique), ktorej podstatou je na základe hĺbkových rozhovorov odhaliť skryté myšlienky respondentov. Pre výskum bude použitá vzorka respondentov vekovej kategórie od 20 do 30 rokov, ktorá bude rozdelená na základe pohlavia. Výsledky budú následne spracované, vyhodnotené a porovnané v komparatívnej analýze.
Keywords: body image; ľudská krása; reklama
Thesis title: Body image v reklamě
Author: Zelenková, Michala
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem této práce je zjistit, co si lidé představují pod pojmem lidská krása a zda je fyzická krása člověka ještě i v současnosti v reklamě ten faktor, který dělá reklamu zajímavou a pro člověka zapamatovatelnou. Výzkum bude uskutečněn pomocí techniky ZMET (Zaltman Metaphor Elicitation Technique), jejíž podstatou je na základě hloubkových rozhovorů odhalit skryté myšlenky respondentů. Pro výzkum bude použit vzorek respondentů věkové kategorie od 20 do 30 let, která bude rozdělena na základě pohlaví. Výsledky budou následně zpracovány, vyhodnoceny a porovnány v komparativní analýze.
Keywords: body image; reklama; lidská krása
Thesis title: Body image in advertising
Author: Zelenková, Michala
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The goal of my thesis is to find out what people imagine under the term of human beauty and whether physical beauty is a key factor these days, thanks to which commercials are interesting and unforgettable. A research will be provided by a technique called ZMET (Zaltman Metaphor Elicitaion Technique), this method is based on conducting an in-depth interviews, this will uncover hidden thoughts of my respondents. For this research was used a special sample of respondents aged from 20 to 30years, this sample was also divided according the sex. Results of this ZMET research will be processed, evaluated and compared in the comparative analysis.
Keywords: human beauty; advertising; body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38557/podrobnosti

Files for download

    Last update: