Marketing strategy of Travel Service in domestic and abroad market, comparing to other competitors

Thesis title: Marketingová strategie Travel service na domácím a zahraničních trzích, srovnání s konkurencí
Author: Kolářová, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Čerňáková, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií společnosti Travel Service na domácím trhu a v zahraničí a srovnání s konkurencí. Jedná se o soukromou leteckou společnost operující na trhu charterových a pravidelných linek. Práce není rozdělena, z důvodu lepší orientace na teoretickou a praktickou část. Marketingová strategie se opírá o detailní rozebrání jednotlivých nástrojů marketingového mixu a osobní zkušenosti z mého působení v této firmě. Práce je vyhodnocena SWOT analýzou a v závěru jsou prezentovány návrhy k inovaci marketingové strategie společnosti.
Keywords: Marketing; Nástroje marketingového mixu; SWOT analýza
Thesis title: Marketing strategy of Travel Service in domestic and abroad market, comparing to other competitors
Author: Kolářová, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Čerňáková, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the marketing strategy of Travel Service domestically and abroad compared with other competitors. This is a private airline operating in the market for charter and scheduled flights. The thesis is divided, due to better orientation on the theoretical and practical part. Marketing strategy is based on a detailed description of marketing mix and personal experience of me working in this company. The work is evaluated by SWOT analysis and the conclusion presents the proposal to improve the marketing strategy.
Keywords: Marketing mix instruments; SWOT analysis; Marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37952/podrobnosti

Files for download

    Last update: