Business specifics and cultural customs of the United arab emirates

Thesis title: Obchodní specifika a kulturní zvyklosti Spojených arabských emirátů
Author: Důrková, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Patka, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je poskytnout informace, které by měly pomoci především potenciálním investorům zvažujícím proniknutí na trh Spojených arabských emirátů. První část je věnována všeobecným informacím o SAE, které napomůžou pochopit postavení ve světě této poměrně malé, na východě rozpínající se země. Druhá přibližuje místní kulturu, náboženství a způsob, kterým probíhají obchodních jednání. Znalost této oblasti je nezbytně nutná při styku s obchodními partnery a přispívá k úspěšné realizaci obchodních cílů firmy. Třetí část pojednává o specificích trhu a podnikatelském prostředí, kterým je každá společnost po dobu svého fungování obklopována. Poslední část uvádí výsledky vlastního průzkumu, které přináší různé názory a zkušenosti lidí působících již delší dobu ve Spojených arabských emirátech.
Keywords: Investor; Obchodní jednání; Kulturní odlišnosti; Specifika trhu; Spojené arabské emiráty
Thesis title: Business specifics and cultural customs of the United arab emirates
Author: Důrková, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Patka, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to provide information that should help especially potential investors considering market penetration in the United Arab Emirates. The first part is devoted to general information about the country that will help to understand the position in the world of this relatively small country situated in the East. The second part focuses on local culture, religion and way of business negotiation. Knowledge of this field is essential for contact with business partners and the successful execution of the business objectives of the company. The third part deals with the specifics of the market and business environment which surrounds each company during its functioning. The last part presents results of a survey that brings different views and experience of people working for a long time in the United Arab Emirates.
Keywords: Cultural differences; Specifics of the market; United Arab Emirates; Business negotiation; Investor

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 6. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37906/podrobnosti

Files for download

    Last update: