The power of brand and consumer’s perception of brand

Thesis title: Síla brandu a jeho vnímání spotřebitelem
Author: Tomis, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Javorková, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce ověří a kvantifikuje přínos brand managementu vůči prodejům produktů světových značek a pomůže pochopit čtenáři spotřebitelské vnímání brandu a jeho potenciál, se kterým marketing pracuje. Práce rozklíčuje přínos brand managementu v prodejích módních výrobků, automobilů a v bankovním sektoru na základě použitých marketingových strategií. Tato práce by měla pomoci pochopit chování spotřebitele. Skrze detailní stavovou analýzu tří odvětví výše jsme zjistili nevyužitý potenciál způsobený nevhodným nebo nedostatečným aplikováním brandových strategií na českém trhu. Pomocí dotazníkové metody jsme provedli výzkum spotřebitelských preferencí a identifikovali chyby v současné tvorbě brandu. V závěru navrhujeme způsoby možného řešení chybové strategie spotřebitelského vnímání.
Keywords: produkt; brand; spotřebitel
Thesis title: The power of brand and consumer’s perception of brand
Author: Tomis, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Javorková, Ivana
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis verifies and measures the contribution of brand management compared with world's marks product sales. The thesis will also help the reader to understand the potential of consumer's perception, which is target of marketing. The thesis conducts an analysis of brand management contribution in sales of vehicles, fashion products and banking system products and services. The thesis should also help to understand the behavior of consumer. We have discovered an unused potential in three fields above caused by inappropriate or insufficient application of brand strategies -- focused on Czech market. We have conducted research of consumer's preferences based on questionnaire and we have identified defects in current brand strategies. The conclusion provides a suggestion how to eliminate mistakes in creating brand.
Keywords: product; consumer; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 23. 2. 2012
Date of submission: 23. 5. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36219/podrobnosti

Files for download

    Last update: