Conditions for the business of Czech exporters in the Indian market

Thesis title: Podmínky pro podnikání českých exportérů na indickém trhu
Author: Fišerová, Michaela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Plchová, Božena
Opponents: Nigrinová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je shrnutí a zhodnocení současných podmínek pro české exportéry spojených s obchodováním na indickém trhu. První kapitola se zabývá obecnou chrakteristikou Indie, především její demografické struktry, současného stavu ekonomiky a zahraničního obchodu. Druhá kapitola pokračuje ilustrací základních forem podpory exportu v České republice a jejich působení ve vztahu s indickým trhem. Následjue třetí kapitola, která zkoumá zázemí česko-indických vztahů a vzájemnou obchodní výměnu. Poslední kapitola již pojednává o podmínkách podnikání na indickém trhu, tzn. podmínkách vstupu, investičním klimatu, překážkách obchodu a příležitostí pro české exportéry. Na konci práce se také nachází SWAT analýza českého exportu směřujícího na indický trh.
Keywords: Podpora exportu; Indie; investiční klima Inide; česko-indické vztahy
Thesis title: Conditions for the business of Czech exporters in the Indian market
Author: Fišerová, Michaela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Plchová, Božena
Opponents: Nigrinová, Lenka
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this thesis is a summary and evaluation of the current conditions for Czech exporters associated with trading in the Indian market. The first chapter deals with the general characteristics of India, especially with the demographic structure, the current state of the economy and foreign trade. The second chapter continues with illustration of the basic forms of export support in the Czech Republic and its activities in relation to the Indian market. Next is the third chapter, which focuses on the background of Czech-Indian relations and mutual trade. The last chapter is concerned with business conditions in the Indian market, ie. conditions of entry, investment climate, trade barriers and opportunities for Czech exporters. At the end there is also a SWAT analysis of Indian market in relation to the Czech export.
Keywords: Investment climate in India; India; Czech-Indian relations; Export promotion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 9. 2011
Date of submission: 15. 5. 2012
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32704/podrobnosti

Files for download

    Last update: