Analysis of purchasing in Retigo s.r.o

Thesis title: Analýza nákupu ve společnosti Retigo s.r.o
Author: Miller, Ondřej
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Vinš, Marek
Opponents: Pelc, Norbert
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou nákupu ve výrobním podniku. Pro segmentaci nakupovaných položek jsou v teoretické části představeny analýzy ABC, XYZ a Kraljicovo nákupní portfolio. Práce se dále zabývá systémem hodnocení a výběrem dodavatelů a významem a formulací nákupní strategie. Cílem této práce je prokázat, že správné nastavení systému výběru a hodnocení dodavatelů a vhodné rozdělení kompetencí mezi pracovníky nákupního oddělení je klíčové pro správné fungování celé společnosti. V praktické části dojde k důkladné analýze současného stavu nákupního oddělení ve společnosti Retigo s.r.o., na což bude navazovat doporučení pro reorganizaci nákupního oddělení společnosti, včetně důkladného rozdělení nakupovaných položek, formulace nákupní strategie a rozdělení kompetencí mezi jednotlivé pracovníky oddělení nákupu.
Keywords: nákup; strategie; Kraljic; segmentace; ABC analýza; výběr a hodnocení dodavatelů
Thesis title: Analysis of purchasing in Retigo s.r.o
Author: Miller, Ondřej
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Vinš, Marek
Opponents: Pelc, Norbert
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis analyses purchasing in a manufacturing company. For segmentation of purchased items this paper uses ABC and XYZ analysis, as well as Kraljic purchasing portfolio matrix. This work further deals with a selection and evaluation of suppliers and with the importance and formulation of a purchasing strategy. The aim of this work is to demonstrate the importance of a proper system of selection and evaluation of suppliers as well as the importance of the correct distribution of competencies in between employees. Further this paper thoroughly analyses present situation in the purchasing department of Retigo s.r.o. company. This paper then proposes structural changes within this department, including new segmentation of purchased products, proper formulation of purchasing strategy and assignment of competencies in between employees.
Keywords: purchasing; selection and evaluation of supplier; ABC analysis; Kraljic; segmentation; strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Logistics

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 11. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 21. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40345/podrobnosti

Files for download

    Last update: