Assesment of shopping atmosphere of selected retail chains in Prague in Spořilov

Thesis title: Posouzení nákupní atmosféry vybraných obchodních řetězců v Praze na Spořilově
Author: Halvová, Aneta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Špačková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá posouzením nákupní atmosféry tří maloobchodních jednotek na vymezeném území v Praze na Spořilově. Zaměřuje se na tři odlišné formáty prodeje společností: Ahold Czech Republic, a. s. -- supermarket Albert, společnosti REWE group -- diskontní jednotku Penny Market a společnosti Tesco ČR -- formát Tesco Expres. Práce je rozdělena do několika kapitol. První vymezuje pojem nákupní atmosféra, následuje představení sídelního celku Spořilov, charakteristika vybraných řetězců. V praktické části dochází k subjektivnímu hodnocení autorkou, posouzení nákupní atmosféry pohledem občanů prostřednictvím dotazníkového průzkumu. K výslednému hodnocení byla použita SWOT analýza.
Keywords: prodejna; posouzení; nákupní atmosféra; zákazníci
Thesis title: Assesment of shopping atmosphere of selected retail chains in Prague in Spořilov
Author: Halvová, Aneta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Špačková, Michaela
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the assessment of shopping atmosphere of three retail units in a designated area in Prague in its part called Spořilov. Author evaluates three different formats of sale of following multinationals: Ahold Czech Republic with its supermarket Albert, REWE Group with its Penny Market a discount unit and Tesco Czech Republic with its format of sale Tesco Express. The work is divided into several chapters. The first part defines the shopping atmosphere, then presents the residential unit Spořilov, finally talks about the main characteristics of selected retail chains in the theoretical part. There is a subjective evaluation of the selected retail units and marketing survey in the pracitical part. For final assessment was used the SWOT analysis.
Keywords: store; customers; shopping atmosphere; evaluation

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 22. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39312/podrobnosti

Files for download

    Last update: