Marketing in social networks

Thesis title: Marketing v sociálních sítích
Author: Vlková, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Kačírková, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato závěrečná práce se obsahově člení na tři části. První část je teoretická a je věnována všeobecným informacím o sociálních sítích - jejich vznik, vývoj a současná podoba. Druhá teoretická část se zaměřuje na konkrétní příklad sociální sítě - Facebook a jeho možnosti marketingového využití. Poslední třetí část je částí praktickou, ilustruje informace z teorie skutečnými kampaněmi z praxe.
Keywords: marketing; Facebook; sociální sítě
Thesis title: Marketing in social networks
Author: Vlková, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Kačírková, Eliška
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is divided into three content sections. The first part is devoted to theoretical and general information about social networks - their origin, development and current form. The second theoretical part focuses on a specific example of social networks - Facebook and its potential marketing use. The last third part is the practical part which illustrates the information from the theory by real campaigns in practice.
Keywords: marketing; Facebook; social networks

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 9. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 22. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38947/podrobnosti

Files for download

    Last update: