The marketing strategy of MYKITA manufacture and its improvement proposals for the Czech repubublic

Thesis title: Marketingová strategie firmy MYKITA a návrhy jejích změn pro ČR
Author: Brych, Jaroslav
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Richter, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá popisem marketingové strategie berlínské manufaktury MYKITA, vyrábějící luxusní brýle, a následným návrhem jejích změn pro Českou republiku. První, teoretická část je zaměřena na popis luxusu, luxusní značky a typologii jejího managementu, dále na marketing a pojmy s ním spojené. Obsahem druhé poloviny práce je charakteristika firmy MYKITA a její marketingové strategie, zaměřené zejména na propagační materiály, doplněné o návrhy jejich změn. Poslední, čtvrtá kapitola navrhuje a teoreticky rozpracovává možnost otevření vlastního, firemního, obchodu v Praze.
Keywords: MYKITA; marketing; propagační materiály; optika; luxus
Thesis title: The marketing strategy of MYKITA manufacture and its improvement proposals for the Czech repubublic
Author: Brych, Jaroslav
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Richter, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This work is describing a marketing strategy of the MYKITA, the Berlin luxury eyewear manufactory, and is also proposing its improvements for the Czech Republic. The theoretical part is focused on the description of luxury, luxury brands and the typology of its management. Other terms described in the first part are marketing and its further terms. The content of the second half of the work is focused on the company MYKITA and its marketing strategy, e.g. promotional materials. The second part is also supplemented with the improvement proposals. The last chapter is dealing with the theory of a MYKITA shop in Prague.
Keywords: eyewear; promotional materials; marketing; MYKITA manufactory; luxury

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 9. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 22. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38713/podrobnosti

Files for download

    Last update: