Marketing strategy of Ryor

Thesis title: Marketingová strategie firmy Ryor
Author: Nejmanová, Kristýna
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové strategie české kosmetické firmy Ryor. Cílem této analýzy je určit silné a slabé stránky v marketingové strategii společnosti Ryor a zjistit, co je důvodem toho, že firma i přes omezené finanční prostředky na marketing dokáže obstát v konkurenci nadnárodních světových značek. V práci je diskutována otázka, zda Ryor praktikuje dostatečnou komunikační politiku směrem k českým ženám. Z dotazníkového šetření plyne, že značka Ryor je pro většinu českých žen známá a že firma využívá své omezené finance maximálně efektivně.
Keywords: Ryor; komunikační mix; marketingový mix; marketingová strategie; marketingová komunikace
Thesis title: Marketing strategy of Ryor
Author: Nejmanová, Kristýna
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Jakešová, Patricia
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis deals with the analysis of marketing strategy of Ryor, the Czech cosmetic company. The aim of this analysis is to identify strengths and weaknesses in Ryor's marketing strategy and to find out the reason why the company can compete with multinational brands despite limited financial resources. This thesis discusses the question of whether Ryor practices sufficient communication policy oriented to the Czech women. The survey shows that Ryor brand is well-known among most Czech women and that the company uses its limited financial resources most effectively.
Keywords: communication mix; marketing mix; marketing strategy; Ryor; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 9. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 22. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38600/podrobnosti

Files for download

    Last update: