Specifics of marketing communication in Germany and Switzerland focused on trade fairs

Thesis title: Specifika marketingové komunikace v Německu a Švýcarsku zaměřené na veletrhy
Author: Janda, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Exnerová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je popsat a analyzovat specifika veletržního průmyslu v Německu a Švýcarsku. Dále zjistit efektivitu a perspektivu veletrhů. Práce je rozdělena do šesti kapitol. První kapitola vymezuje veletrhy jako nástroj marketingové komunikace. Druhá kapitola se věnuje opodstatnění veletrhů ve smyslu stručného popsání historie, typů veletrhů a jednotlivých pohledů vystavovatelů a návštěvníků. Třetí kapitola popisuje koncept veletrhu ze strany organizátora i vystavovatele. Cílem čtvrté a páté kapitoly je popis německého a švýcarského veletržního průmyslu. Poslední šestá kapitola je zaměřena na perspektivu veletrhů.
Keywords: marketingová komunikace; veletrhy; marketing; Švýcarsko; Německo
Thesis title: Specifics of marketing communication in Germany and Switzerland focused on trade fairs
Author: Janda, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Exnerová, Kamila
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the bachelor thesis is to describe and analyze specifics of trade fair industry in Germany and Switzerland. Another aim of is to find out effectiveness and perspective of trade fairs. The thesis is divided into six chapters. The first one defines trade fairs as a marketing tool. The second chapter is focused on historical development and types of trade fairs and description of exhibitors' and visitors' objectives. Third chapter describes a process of organization of a trade fair. Fourth and fifth chapters are focused on an explanation of German and Swiss trade fair industry. The last sixth chapter is dedicated to a prognosis of trade fairs.
Keywords: Switzerland; Germany; trade fairs; marketing; marketing communication

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2012
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 22. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38341/podrobnosti

Files for download

    Last update: