The marketing strategy of the chosen company on the domestic and foreign market,the comparison with the competition

Thesis title: Marketingová stratégia vybranej firmy na domácom a zahraničnom trhu, porovnanie s konkurenciou
Author: Tkáčová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Struhár, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Oblasť finančného poradenstva sa stáva čoraz viac atraktívnou a žiadanou. Je to finančná oblasť, ktorá nemá na Slovensku dlhú históriu a to sa odráža aj na nevedomosti ľudí, využiť služby finančného poradenstva. Štruktúra bakalárskej práce je riešená tak, aby oboznámila a bližšie špecifikovala marketingovú stratégiu vybranej spoločnosti PARTNERS GROUP SK pri využití poznatkov z odbornej literatúry a interných údajov firmy. Práca prináša priblíženie služby poskytovanej prostredníctvom spoločnosti PARTNERS GROUP SK v danej komodite, cez jej marketingové aktivity, prístup a konečný prínos pre klienta.
Keywords: Asociácia finančných sprostredkovateľov a finančných poradcov; Reklama; Služba; Potreba; Trh; Marketing; Národná banka Slovenska
Thesis title: Marketingová strategie vybrané firmy na domácím a zahraničních trzích, srovnání s konkurencí
Author: Tkáčová, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Struhár, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Oblast finančního poradenství se stává více atraktivní a žádanou. Je to finanční oblast, která nemá na Slovensku dlouhou histórii a to se taky odráží na nevědomosti lidí, využít služby finančního poradenství. Struktura bakalářske práce je řešená tak, aby lépe specifikovala marketingovou strategii vybrané společnosti PARTNERS GROUP SK s využitím poznatků z odborné literatury a interních údajů firmy. Práce přináší přiblížení služby, kterou poskytuje PARTNERS GROUP SK v dané komoditě, přes její marketingové aktivity, přístup a konečný přínos pro klienta.
Keywords: Reklama; Služba; Národní banka Slovenska; Asociace finančních zprostředkovatelů a finančních poradců; Potřeba; Trh; Marketing
Thesis title: The marketing strategy of the chosen company on the domestic and foreign market,the comparison with the competition
Author: Tkáčová, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Struhár, Peter
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The field of financial consulting is becoming more and more demanded and attractive. It is a part of the financial sector that has not a long tradition in Slovakia and this is reflecting the unconsciousness of people to use the services in the financial consulting. The structure of the bachelor thesis is laid out in a sense to clarify and specify the marketing strategy of the selected company, PARTNERS GROUP SK by using knowledge from scientific literature and internal information from the selected company. Bachelor thesis looks closely the services in the financial sector which are offered by the company PARTNERS GROUP SK through its marketing activity, access and final added value for the client.
Keywords: The national bank of Slovakia; The association of Financial Agents and Advisors; Advertisment; Service; Need; Marketing; Market

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 22. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38192/podrobnosti

Files for download

    Last update: