Expansion of Czech Companies to Brazil on the Example of mmcité a.s

Thesis title: Expanze českých firem do Brazílie na příkladu mmcité a.s
Author: Stoszek, Václav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Vrtiška, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce "Expanze českých firem do Brazílie na příkladu mmcité a.s." popisuje na případu konkrétní české firmy pozitivní a negativní aspekty vstupu na brazilský trh. První kapitola představuje aktivity a produkty firmy mmcité a.s. Kapitola druhá obsahuje podrobnou PESTL analýzu brazilského trhu doplněnou o část věnující se obchodní etiketě, ve třetí kapitole je pak popsán brazilský trh městského mobiliáře. Na základě těchto tří kapitol je následně vybrána ideální forma vstupu firmy mmcité a.s. na největší latinskoamerický trh a v páté kapitole je navržen její přístup k jednotlivým složkám marketingového mixu. Kapitola šestá je pojata jako manuál pro české firmy rozhodující se o expanzi do Brazílie. Kromě systému pro rozhodování o výběru formy vstupu uvádí také přibližnou výši nákladů na každou z nich. Autor čerpal z odborných knižních publikací, příruček pro export do Brazílie, elektronických zdrojů a také vlastních zkušeností, které získal během svého studijního pobytu v Sao Paulu.
Keywords: analýza trhu; Brazílie; expanze
Thesis title: Expansion of Czech Companies to Brazil on the Example of mmcité a.s
Author: Stoszek, Václav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamykalová, Miroslava
Opponents: Vrtiška, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The Master thesis "Expansion of Czech Companies to Brazil on the Example of mmcité a.s." describes positive and negative aspects of entering Brazilian market on an example of a concrete Czech company. The first chapter presents activities and products of mmcité a.s. Chapter 2 contains detailed PESTL analysis complemented by a part about business etiquette, Brazilian market with street furniture is described in the third chapter. On the basis of these three chapters, there follows a decision on an optimal form of mmcité's entry to the biggest Latin-American market and, in the fifth chapter, the author proposes an attitude to the single parts of its marketing mix. The sixth chapter is written as a guide for Czech companies which consider expansion to Brazil. Except from a system for deciding on the form of entry, it also presents an approximate figure of costs of each form. The author drew inspiration from professional books, guides for export to Brazil, Internet and, also, own experience gained during studies in Sao Paulo.
Keywords: market analysis; Brazil; expansion

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 24. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38228/podrobnosti

Files for download

    Last update: