Analysis of Curaprox brand marketing strategy in Czech republic

Thesis title: Marketingová strategie značky Curaprox
Author: Hovorková, Lucie
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Richter, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je vyhodnotit současnou marketingovou strategii značky Curaprox na českém trhu a navrhnout případné návrhy na její vylepšení. Nejprve je vytvořen teoretický základ pro pochopení funkce značky, vymezení její identity a jsou definovány jednotlivé složky hodnoty značky. Následuje charakteristika prvků marketingového mixu jakožto taktických nástrojů marketingové strategie značky. Pro splnění cíle byl proveden rozsáhlý sběr dat primárního i sekundárního charakteru. Primární data byla získána terénním a dotazníkovým šetřením provedenými autorkou. Ze získaných údajů byl zanalyzován celý trh zubních kartáčků v České republice a popsány klíčové faktory aktuální tržní pozice značky Curaprox. Na závěr byla navržena některá doporučení do budoucnosti, aby již úspěšná značka ještě více zhodnotila svůj potenciál a využila příležitostí, které se na trhu nabízí.
Keywords: marketingový mix; zubní kartáčky; značka; marketingová strategie; Curaprox
Thesis title: Analysis of Curaprox brand marketing strategy in Czech republic
Author: Hovorková, Lucie
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Richter, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this diploma thesis is to evaluate current marketing strategy of the Curaprox brand on the Czech market and to suggest appropriate improvements. At first the theoretical basis of brand strategy is defined. It goes mainly about brand function, brand identity and brand equity. The theory is completed with detailed description for each element of marketing mix. To achieve the main objective there were both primary and secondary data collected. The primary data were obtained by conducting of field research and consumer survey. Based on data acquired the whole toothbrushes market in Czech republic was analyzed and the key factors of Curaprox market performance were characterized. In the conclusion several recommendations for future were proposed to use the brand potential even more and take chance of the opportunities still available on the market.
Keywords: toothbrushes; Curaprox; marketing mix; brand; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 10. 2011
Date of submission: 15. 5. 2013
Date of defense: 24. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/33976/podrobnosti

Files for download

    Last update: