Marketing strategy of Asus Computer Czech Republic s.r.o. focused on target group of students

Thesis title: Návrh marketingové strategie společnosti Asus Computer Czech Republic s.r.o. na cílovou skupinu studentů
Author: Tošner, Stanislav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Třetina, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je navrhnout marketingovou strategii společnosti ASUS COMPUTER Czech Republic s.r.o., která by dokázala efektivně oslovit zvolenou cílovou skupinu studentů. Obsahem první části práce je teoretický úvod, kde je popsána marketingová strategie, její cíle a postup při jejím plánování či realizaci. Dále následuje popis společnosti, jejího produktového portfólia a současného trhu informačních technologií. Charakteristika cílové skupiny byla provedena prostřednictvím výzkumu (kvalitativní i kvantitativní), na který v další kapitole navazují analýzy 5C a SWOT zvolené společnosti. Obsahem poslední kapitoly je již samotný návrh marketingové strategie, při jehož vypracování byly zohledněny všechny získané poznatky. Jednotlivé propagační nástroje byly rozděleny do čtyřech částí (product, price, place, promotion) dle zásad marketingového mixu.
Keywords: studenti; marketingový výzkum; ASUS; marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy of Asus Computer Czech Republic s.r.o. focused on target group of students
Author: Tošner, Stanislav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Třetina, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of this master's thesis is to suggest a marketing strategy of company Asus Computer Czech Republic s.r.o., which would be able to effectively approach chosen target group of students. First part is about marketing strategy in general, about its goals , planning and realisation. This is followed by description of company, its product portfolio and current market of information technology. Characterization of target group was made through marketing research (qualitative and quantitative), which is ensued by 5C and SWOT analysis of selected company. Last chapter is mainly focused on suggestion of marketing strategy, which utilizes all acquired knowledge. Propagation tools are divided into four parts (product, price, place, promotion) according to the marketing mix.
Keywords: ASUS; students; marketing strategy; marketing research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2011
Date of submission: 30. 5. 2012
Date of defense: 24. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/32887/podrobnosti

Files for download

    Last update: