The analysis of the impact of advertising on children

Thesis title: Analýza vlivu reklamy na děti
Author: Vojtěchová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Hátleová, Stanislava
Thesis language: Česky
Abstract:
Reklama je všude kolem nás a děti jsou stále oblíbenějším cílovým segmentem reklamních kampaní. Tato práce se proto zabývá vlivem reklamy na děti. Jejím cílem je zjistit na základě vlastního výzkumu, k čemu podle dětí reklama slouží, jak jsou děti reklamou ovlivněny, jak děti reklamu vnímají a jaký je jejich názor na reklamu a jak se mění názor na reklamu a její vliv v závislosti na pohlaví a věku dětí. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se týká marketingu a marketingové komunikace, reklamy, segmentace trhu a spotřebního chování. Poslední teoretická část se zabývá specifiky dětského segmentu a reklam zaměřených na děti a jejich regulací. Praktická část se týká vlastního výzkumu provedeného mezi školními dětmi dotazníkovým šetřením a předškolními dětmi formou diskuse.
Keywords: reklama ; vliv reklamy na děti; marketing; děti
Thesis title: The analysis of the impact of advertising on children
Author: Vojtěchová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Průša, Přemysl
Opponents: Hátleová, Stanislava
Thesis language: Česky
Abstract:
Commercials are everywhere around us and children are becoming more and more popular target segment. This bachelor's thesis deals with the impact of advertising on children. The aim is to find out, on the basis of my own survey, the purpose of advertising according to children, the impact of advertising on children, what children think about advertising and how children's opinion and impact of advertising on children is modified depending on the child's gender and age. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part focuses on marketing, marketing communication, advertising, segmentation of the market and the consumer behaviour. The last theoretical part is dedicated to the specifics of children segment and advertising targeted at children and its regulation. The practical part concerns my own survey carried out among students in the form of questionnaires and among pre-school children in the form of discussion.
Keywords: marketing; impact of advertising on children; children; advertising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 23. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38013/podrobnosti

Files for download

    Last update: