The Marketing Strategy of 3M Novec 1230 Fire Protection Fluid

Thesis title: Marketingová strategie hasících kapalin Novec firmy 3M
Author: Peřina, Matěj
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá segmentací trhu B2B, marketingovou situační analýzou a návrhem marketingové strategie produktu Novec 1230 společnosti 3M Česko. Nejprve je v práci provedena rešerše marketingové literatury s cílem najít nejvhodnější teoretické přístupy k vymezenému problému. Následně je představena společnost 3M a její česká pobočka. V metodologické části jsou popsány použité přístupy a metody. Načež je uskutečněn sběr dat jejich analýza. V závěrečné kapitole je proveden targeting, positioning a jsou předloženy návrhy konkrétní marketingové strategie v rámci 4 "P" marketingového mixu.
Keywords: marketingová strategie; 3M; marketingová analýza
Thesis title: The Marketing Strategy of 3M Novec 1230 Fire Protection Fluid
Author: Peřina, Matěj
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Čejka, Pavel
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is concerned with B2B market segmentation, situational analysis and proposes a markting strategy for Novec 1230 fire protection fluid marketed by 3M Česko. Firstly a marketing literature rewiev is carried out in order to uncover the most suitabe theoretical approaches to the subject at hand. Then the 3M Company and its Czech subsidiary are presented. In the methodological part there is a description of utilized methods and approaches. Data colection and analysis are executed in the next part. In the last section targeting and positioning are performed and particular actions within the four Ps of marketing mix are proposed.
Keywords: situational analysis; marketing strategy; 3M

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 2. 2012
Date of submission: 15. 12. 2012
Date of defense: 27. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/36101/podrobnosti

Files for download

    Last update: