Online marketing with focus on Google as a marketing tool

Thesis title: On-line marketing so zameraním na kampane prostredníctvom Google
Author: Bokaová, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Palásek, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Internetová reklama získava čím ďalej, tým viac na význame. Rozpočty mediálnych plánovačov sa presúvajú z TV a tisku na internet. Na základe mladého veku internetu a hlavne online marketingu môžeme predpokladať, že tento trend bude silnieť. Práca sa zaoberá jedným z najväčších hráčov na internete -- spoločnosťou Google a hlavne jej nástrojom pre vytváranie PPC reklamy. V prvej časti práce sú popísané najdôležitejšie aspekty súčasného internetového marketingu a druhá časť sa venuje konkrétne problematike vytvárania kampaní prostredníctvom Google Adwords a ich následnej analýze úspešnosti podľa zaužívaných metrík.
Keywords: PPC; reklama vo vyhľadávaní; Google; Adwords; Analytics
Thesis title: On-line marketing se zaměřením na kampaně prostřednictvím Google
Author: Bokaová, Katarína
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Palásek, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Internetová reklama získává čím dál tím více na významu. Rozpočty mediálních plánovačů se přesouvají z TV a tisku na internet. Na základě mladého věku internetu a hlavně online marketingu můžeme předpokládat, že tento trend bude sílit. Práce se zabývá jedním z největších hráčů na internetu - společností Google a hlavně její nástrojem pro vytváření PPC reklamy. V první části práce jsou popsány nejdůležitější aspekty současného internetového marketingu a druhá část se věnuje konkrétní problematice vytváření kampaní prostřednictvím Google Adwords a jejich následné analýze úspěšnosti podle zažitých metrik.
Keywords: PPC; Adwords; Google; reklama ve vyhledávání; Analytics
Thesis title: Online marketing with focus on Google as a marketing tool
Author: Bokaová, Katarína
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Palásek, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Internet advertising is becoming more and more important. Budgets of media planners are moving from TV and print to internet. Due to the young age of the Internet and especially online marketing, we can assume that this trend will grow stronger. This work addresses one of the biggest players on the Internet - Google and especially its tool for creating PPC ads. The first part concerns the most important aspects of the current internet marketing sphere and the second part is devoted to a specific topic of creating campaigns through Google Adwords and their subsequent success analysis by using already established metrics.
Keywords: PPC; paid search results; Analytics; Adwords; Google

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 28. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39325/podrobnosti

Files for download

    Last update: