Organic food and its position in contemporary retailing

Thesis title: Biopotraviny a jejich postavení v současném retailingu
Author: Veselá, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá pozicí biopotravin na současném maloobchodním trhu v České republice. V úvodu vysvětluje, co je to samotná biopotravina a ekologické zemědělství, z jehož produktů se biopotraviny vyrábějí. Práce dále popisuje vývoz ekologického zemědělství ve světě a u nás a čtenáři pak přináší také informace o aktuálním stavu. Je zde podrobně popsán také současný trh s biopotravinami, ale i jejich výroba, distribuce, vývoz a dovoz nebo samotný pohled českých obyvatel na toto odvětví. V praktické části se práce věnuje analýze postavení biopotravin v prodejnách obchodního řetězce SPAR Česká obchodní společnost s.r.o. Čtenářovi nabízí rozhovor se sortimentní manažerkou společnosti, dále výsledky průzkumu na prodejnách, kdy byla zmapována aktuální nabídka sortimentu biopotravin vybraných prodejen. Dále také poskytne výsledky dotazníkového šetření u zákazníků společnosti SPAR ČOS.
Keywords: Natur*pur; biopotraviny; Ekologické zemědělství; SPAR Česká obchodní společnost s.r.o.
Thesis title: Organic food and its position in contemporary retailing
Author: Veselá, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Cimler, Petr
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the current position of the organic food on current retail market in the Czech Republic. The introduction part explains what is the organic food and farming, of which organic products are produced. The work describes the development of organic farming in the world and in Czech and then also provides information on the current status. There is also described in detail the current market of organic food, their production, distribution, export and import and the attitude of Czech population to this sector. The practical part deals with the analysis of the situation of organic food in stores of retail chain SPAR Česká obchodní společnost s.r.o. It provides the readers with an interview with a company's product manager, as well as the results of the survey in stores, which has analyzed the current offer of the organic food in particular stores. It also provides the results of a questionnaire survey among the customers of SPAR ČOS.
Keywords: Organic farming; private label Natur * pur; SPAR Česká obchodní společnost s.r.o.; organic food

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2012
Date of submission: 30. 6. 2013
Date of defense: 28. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38271/podrobnosti

Files for download

    Last update: