suggestion of marketing strategy for students´ non profit-making organization IFMSA CZ

Thesis title: Návrh marketingovej stratégie pre študentskú nezávislú organizáciu IFMSA CZ
Author: Firkaľová, Melánia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práca sa zaoberá návrhom pre študentskú neziskovú organizáciu IFMSA CZ. V jej prvej, teoretickej časti sa venujem marketingu, jeho podstate a marketingovým stratégiám. Druhá, praktická časť je zameraná na Medzinárodnú federáciu asociácií študentov medicíny- IFMSA, jej národného člena IFMSA CZ a ich činnosti. V prípade IFMSA CZ sa ďalej zaoberá analýzou, ktorá je kľúčová pre vytvorenie adekvátnej marketingovej stratégie.V závere vyjadruje návrh, ktorým smerom by sa mala organizácia uberať a predstavuje IFMSA CZ dnes.
Keywords: marketingova strategia; marketing; nezisková organizácia
Thesis title: Návrh marketingové strategie pro studentskou neziskovou organizaci IFMSA CZ
Author: Firkaľová, Melánia
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto práce se zaoberá návrhem marketingové stratégie pro studentskou neziskovou organizaci IFMSA CZ. V první, teoretické části se věnuji marketingu, jeho podstate a marketingovým stratégiím. Druhá, praktická část je zameraná na Medzinárodní federáci asociácií studentů medicíny- IFMSA, její národního člena IFMSA CZ a jejich činnosti. V případe IFMSA CZ se dál zaoběrá analýzi, která je klíčová pro vytvorení adekvátní marketingové stratégie. V závěre vyjádruje návrh, kterým smerom by se měla organizace vydať a představuje IFMSA CZ dnes.
Keywords: marketingová stratégie; marketing; nezisková organizace
Thesis title: suggestion of marketing strategy for students´ non profit-making organization IFMSA CZ
Author: Firkaľová, Melánia
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Mikeš, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This thesis deals with the suggestion of marketing strategy for students' non profit-making organization IFMSA CZ. Its first, theoretical part contains characteristic of marketing and marketing strategies. The second, practical part is focused on The International Federation of Medical Students' Associations, national member IFMSA CZ and their activities. In case of IFMSA CZ deals with analysis which is the key for creation of adequate marketing strategy. Conclusion formulates the suggestion of what way organisation should go and introduces IFMSA CZ today.
Keywords: marketing strategy; marketing; non-profit making organization

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 10. 2011
Date of submission: 11. 5. 2012
Date of defense: 28. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/34128/podrobnosti

Files for download

    Last update: