Return of marketing investment

Thesis title: Návratnosť marketingových investícií
Author: Bujdová, Darina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Rožek, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práca sa zaoberá meraním efektívnosti marketingových investícií, a to na reálnom príklade modelu využívaného spoločnosťou Royal Philips Electronics. Najprv na základe kvalitatívneho výskumu prevádzaného formou osobných semištrukturovaných rozhovorov s marketingovými manažérmi spoločnosti Philips a spoluúčasti na dvoch marketingových projektoch v spoločnosti určuje výhody, nevýhody a obmedzujúce prvky súčasného modelu. Následne to dáva do kontextu teoretických východísk a porovnáva s praktikami iných spoločností, ktoré sú jedným z výsledkov kvalitatívnych rozhovorov. Výsledkom je návrh vylepšení súčasného modelu merania ROI marketingových investícií.
Keywords: marketingová kampaň; customer equity; consumer lifetime value; ROI marketing
Thesis title: Návratnost marketingových investic
Author: Bujdová, Darina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Rožek, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá měřením efektivity marketingových investic, a to na reálném příkladu modelu využívaného společností Royal Philips Electronics. Nejprve na základě kvalitativního výzkumu prováděného formou osobních semistrukturovaných rozhovorů s marketingovými manažery společnosti Philips a spoluúčasti na dvou marketingových projektech společnosti určuje výhody, nevýhody a omezující prvky současného modelu. Následně to dává do kontextu teoretických východisek a porovnává s praktikami jiných společností, které jsou jedním z výsledků kvalitativních rozhovorů. Výsledkem je návrh vylepšení současného modelu měření ROI marketingových investic.
Keywords: marketingová kampaň; customer equity; consumer lifetime value; ROI marketing
Thesis title: Return of marketing investment
Author: Bujdová, Darina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Karlíček, Miroslav
Opponents: Rožek, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This Diploma thesis deals with measuring the effectiveness of marketing investments on the real model used by Royal Philips Electronics. Firstly, on the basis of qualitative research conducted through semi-structured personal interviews with marketing managers in Philips and participation in two marketing projects in the company, it determines the advantages, disadvantages and restrictive elements of the current model. Then in the theoretical context, it is compared with the practices of other companies which are one of the conclusions of the qualitative interviews. The result is a proposal of current model's improvements of measuring ROI marketing investments.
Keywords: ROI marketing; marketing campaign; consumer lifetime value; customer equity

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 12. 2012
Date of submission: 19. 6. 2013
Date of defense: 29. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40755/podrobnosti

Files for download

    Last update: