Marketing and business analysis of daily deal sites

Thesis title: Marketingovo obchodná analýza zľavových serverov
Author: Kurucová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Polák, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Pred niekoľkými rokmi prišiel na trh nový spoôsob nakupovania, a to hromadné nakupovanie na internete. Najznámejším zľavovým portálom sa stal Groupon, ktorý spôsobil nákupný "boom". Ten sa následne rozšíril do celého sveta, vrátane Českej republiky a Slovenska. Práca sa zameriava na históriu vzniku zľavových serverov, ďalej na analýzu českých a slovenských serverov, ich porovnanie vývoja, ponuky služieb a tovarov a na rozdielnosť nákupného chovania slovenského a českého zákazníka.
Keywords: podpora predaja; internet marketing; zľavové servery
Thesis title: Marketingově obchodní analýza slevových serverů
Author: Kurucová, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Polák, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Před několika lety přišel na trh nový způsob nakupování, a to hromadné nakupování na internetu. Nejznámějším slevovým portálem se stal Groupon, který způsobil nákupní "boom". Ten se následně rozšířil do celého světa, včetně České republiky a Slovenska. Práce se zabývá historií vzniku slevových serverů, dále analýzou českých a slovenských serverů, jejich porovnáváním vývoje, nabídkou služeb a zboží a rozdílností nákupního chování českého a slovenského zákazníka.
Keywords: slevové servery; internet marketing; podpora prodeje
Thesis title: Marketing and business analysis of daily deal sites
Author: Kurucová, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Sedláček, Jiří
Opponents: Polák, Martin
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Few years ago a new way of shopping arrived to the market - online collective buying. Groupon has become the most famous daily deal site that gave rise to collective buying "boom" and expended to the whole world involving Czech republic and Slovakia. The thesis focuses on history of emergence of daily deal sites, analysis of czech and slovak daily deal sites, its comparison of products and services and the difference in behavior of czech and slovak customer.
Keywords: sales promotion; internet marketing; daily deal sites

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 27. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39025/podrobnosti

Files for download

    Last update: