Media as a means of influencing the crowd´s

Thesis title: Moc medií a jejich vliv chování a postoje lidí
Author: Loucká, Karolína
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na média a jeho vliv na skupiny lidí. Cílem této bakalářské práce je, na základě získaných informací o davu a médiích, ověřit teorii, že média mají moc ovládat davy lidí. Bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V části teoretické definuji základní pojmy týkající se médií, davu a působení médií na davy. Část praktická je rozdělena na dvě části. V celé praktické části je stěžejním prvkem segment studentů. První část tvoří dotazník, v rámci nějž zjišťuji základní preference a názory studentů na média. Druhou část poté tvoří skupinový rozhovor, který je zaměřen na reklamy. Na závěr práce je shrnutí a zhodnocení celé bakalářské práce.
Keywords: reklama; faktory; dav; média
Thesis title: Media as a means of influencing the crowd´s
Author: Loucká, Karolína
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Hubinková, Zuzana
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
Bachelor thesis is focused on media and its impact on groups of people. The aim of this bachelor thesis is on the basic of information about crowd and media, to verify the theory, that the media have the power to control the crowds. The thesis is divided into theoretical and practical part. In the theoretical part I define the basic terms related to media, crowd and influence of the media on crowds. The practical part is divided into two parts. In the practical part is the keystone segment of students. The first part consists of a questionnaire, in which I find basic preferences and opinions of students on media. The second part makes a group interview, which is focused on advertisement. At the end is a summary and evaluation of my Bachelor thesis.
Keywords: advertisement; factors; crowd; media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 29. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37916/podrobnosti

Files for download

    Last update: