analysis of slovak daily deal market and global trends

Thesis title: Analýza slovenského zľavového trhu a svetových trendov
Author: Guláš, Karol
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca je venovaná analýze zľavového trhu na Slovensku. V prvej časti je rozpracovaná definícia marketingu a jeho podstaty, predstavené nové trendy v marketingu a marketingový mix prispôsobený potrebám zľavových portálov. Vymedzené sú najvážnejšie riziká v tomto podnikaní a opísaný je vznik hromadného nakupovania v USA a na Slovensku. V druhej časti sú teoretické poznatky uvedené do praxe prostredníctvom zľavového portálu Jožko.sk, kde je predstavený jeho vznik a uvedenie na trh a marketingová stratégia využívajúca rôzne špecifické kampane.
Keywords: hromadné nakupovanie; zľavové agregátory; on-line marketing; zľavové portály
Thesis title: Analýza slovenského slevového trhu a světových trendů
Author: Guláš, Karol
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářská práce je věnována analýze slevového trhu na Slovensku. V první části je rozpracovaná definice marketingu a jeho podstaty, představeny nové trendy v marketingu a marketingový mix přizpůsoben potřebám slevových portálů. Vymezené jsou nejvážnější rizika v tomto podnikání a popsán je vznik hromadného nakupování v USA a na Slovensku. Ve druhé části jsou teoretické poznatky uvedeny do praxe prostřednictvím slevového portálu Jožko.sk, kde je představen jeho vznik a uvedení na trh a marketingová strategie využívající různé specifické kampaně.
Keywords: slevové agregátory; slevové portály; on-line marketing; hromadné nakupování
Thesis title: analysis of slovak daily deal market and global trends
Author: Guláš, Karol
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
This bachalor thesis is dedicated to analysis of daily deal market in Slovakia. The first part is about describtion of definition of marketing and its fundamentals and infroduction of new trends in marketing and marketing mix adapted to necesties of daily deal websites. I also pointed out the biggest risks in this field of entrepreneurship and foundation of daily deal business in the USA and Slovakia. In the second part I mention teoretical knowledge in professional experience via daily deal website Jožko.sk, where I introduce the foundation and launching of this project and marketing strategy using various campaigns.
Keywords: daily deal shopping; on-line marketing; daily deal comparators; daily deal websites

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 2. 2013
Date of submission: 17. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41704/podrobnosti

Files for download

    Last update: