The factors of effective of advertising slogan and their consumer perception

Thesis title: Faktory účinnosti reklamního sloganu a jejich vnímání spotřebitelem
Author: Marešová, Marcela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je, vedle teoretického objasnění potřebných pojmů, vymezení vlastností účinného reklamního sloganu a demonstrace jejich využití v praxi na konkrétních příkladech. Dalším cílem práce je pomocí provedeného dotazníkového šetření vyjasnit, jaké vlastnosti respondenti u sloganů oceňují a charakteristika eventuálních souvislosti mezi naplněním vymezených vlastností, známostí sloganu a hodnocením sloganu respondenty. Pro naplnění těchto cílů bylo využito syntézy, především v teoretické části, analýzy vybraných sloganů a provedeného dotazníkové šetření. Díky využití těchto metod práce dospěla k závěrům, které vlastnosti účinného sloganu bývají nejhojněji využívány a jaký vliv má toto využívání na znalost a hodnocení sloganů respondenty.
Keywords: dotazníkové šetření; spotřebitel; analýza; účinnost; vlastnosti sloganu; reklamní slogan
Thesis title: The factors of effective of advertising slogan and their consumer perception
Author: Marešová, Marcela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Zamazalová, Marcela
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this Bachelor Thesis is besides theoretical clarification of the necessary terms, defining characteristics of an effective advertising slogan and a demonstration of their use in practice with concrete examples too. Another aim of this work is using a questionnaire survey to clarify what characteristics of slogan respondents appreciate and determination of possible relation between the attainment of specified characteristics of slogan, knowledge of slogan and evaluation of slogan by respondents. To fulfil these objectives, the synthesis was used, especially in the theoretical part. The other methods used in the Thesis were the analysis of selected slogans and carried out questionnaire survey. Using these methods work came to conclusion which characteristics of efficiency slogan are most widely used and which of these characteristics have an effect on knowledge and evaluation of slogans by respondents.
Keywords: advertising slogan; questionnaire survey; consumer; efficiency; characteristics of slogan; analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 3. 2012
Date of submission: 8. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/41356/podrobnosti

Files for download

    Last update: