Marketing strategy for launch of new model Dacia Sandero on czech market

Thesis title: Uvedení nového modelu Dacia na český trh
Author: Kvapil, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Jordák, Zbyšek
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce představuje marketingový plán a formulaci strategie uvedení nového modelu Dacia Sandero na český trh. Práce je členěna do tří základních částí. První část se věnuje definici termínů a metodologie využité v další části práce. Navazuje část týkající se značky Dacia a společnosti Renault Česká republika, která slouží k přiblížení skutečností a rámců, v kterých se značka pohybuje. Analytická část se věnuje nejprve analýze českého trhu v kontextu trhu evropského dále pak analýza portfolia značky Dacia. Navazuje předpověď vývoje trhu a segmentu a specifikace marketingového mixu. Poslední kapitola před závěrem se pak věnuje srovnání reálně přijaté strategie a strategie plynoucí z této práce
Keywords: Dacia Sandero; analýza trhu; uvedení nového modelu; Marketingová strategie
Thesis title: Marketing strategy for launch of new model Dacia Sandero on czech market
Author: Kvapil, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Vávra, Oldřich
Opponents: Jordák, Zbyšek
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis represents marketing plan and strategy formulation for launch of new model Dacia Sandero on czech market. Logical structure of this thesis is split into three parts. First part is focused on definition of used terms and metodology used in analytic part of the thesis. Following part is describing Dacia brand and Renault Czech republic to get all relevant information, which influences the brand it self. Last part starts with market analysis in european market context followed by portfolio analysis. Next part is focused on market and segment forecast and marketing mix specification. Last chapter is comparing the strategy from the thesis with real used strategy.
Keywords: Dacia Sandero; launch of new model; Marketing strategy; market analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 1. 2013
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40937/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Private annex
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: