Specifics of Vietnamese people’s consumer behavior

Thesis title: Specifika spotřebního chování Vietnamského spotřebitele
Author: Vo Thi Ha, An
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Říha, David
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se věnuje analýze spotřebního chování vietnamského spotřebitele a jeho zvyklostem v souvislosti s kulturou a historickým vývojem země. Práce má za cíl zmapovat spotřební a nákupní zvyklosti v této poválečné rozvojové země. Dále práce sleduje rozdíly v chování spotřebitelů severní a jižní části Vietnamu. Teoretická část se věnuje nezbytné teorii spotřebního chování v obecné rovině a v praktické části je práce zasazena do konkrétního prostředí vietnamského státu. V závěru bakalářské práce jsou představena, zpracována a interpretována data získaná z vlastního výzkumu na výše zmíněné téma.
Keywords: Vietnam; spotřebitelské chování; spotřebitel; zákazník
Thesis title: Specifics of Vietnamese people’s consumer behavior
Author: Vo Thi Ha, An
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Skokanová, Dagmar
Opponents: Říha, David
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis is devoted to analyse the consumer behavior of Vietnamese consumers and their habits in connection with the cultural and historical development of the country. The work aims to map consumer habits in this post-war developing country. Furthermore this work is following the differences in customer behavior of consumers from northern and southern part of Vietnam. The theoretical part of the thesis deals with the necessary theory of consumer behavior in general, while in the practical part the work is placed in the particular Vietnamese environment. At the end of the bachelor thesis there is an introduction, processing and the interpretation of the data obtained by the research of the topic said.
Keywords: Vietnam; customer behavior; customer; consumer

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 9. 2012
Date of submission: 30. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39419/podrobnosti

Files for download

    Last update: