Marketing concepts for new film Vobrázky z vajglů

Thesis title: Marketingový koncept pro nový film Vobrázky z vajglů
Author: Slivka, Matúš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl vypracovat optimální marketingový koncept pro nízkorozpočtový film Vobrázky z vajglů. Zároveň hodnotí nakolik je potřeba se zabývat komplexním marketingovým plánováním u nízko-nákladových počinů. Teoretický základ práce vymezuje základní marketingové pojmy, a podrobně charakterizuje nejdůležitější postupy a nástroje pro tvorbu marketingové strategie. Praktická část je rozdělena do dvou částí. První z nich se věnuje filmu samotnému i jeho tvůrcům a popisuji v ní průběh vzniku filmu, jež se prolíná s popisem propagace filmu. Závěr práce je zaměřen na detailní marketingovou analýzu projektu, z níž vycházím při tvorbě návrhu marketingového konceptu.
Keywords: Průběh natáčení; Financování filmu; Vznik filmového díla; Nízkorozpočtový film; Filmový průmysl; Marketingová strategie; Marketing; Bakalářská práce
Thesis title: Marketing concepts for new film Vobrázky z vajglů
Author: Slivka, Matúš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to develop an optimal marketing concept for a low-budget movie Vobrázky z vajglů. It also assesses the extent to which it is necessary to deal with complex marketing planning for low-cost act. Theoretical basis of work defines the basic marketing trends and describes, in detail, the most important methods and tools for marketing strategy. The practical part is divided into two parts. The first one is dedicated to the film itself and its creators also. I describe the course of the film, which is intertwined with the description of the promotion of the film. The conclusion is focused on detailed marketing analysis project, from which I come in drafting the marketing concept.
Keywords: Movie production; Low-cost movie; Marketing strategy; Bachelor´s thesis

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39335/podrobnosti

Files for download

    Last update: