Marketing and communication strategy of the company Linde Material Handling Czech Republic s.r.o

Thesis title: Marketingová a komunikační strategie společnosti Linde Material Handling Česká republika s.r.o
Author: Zábranská, Tereza
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Petřík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce "Marketingová a komunikační strategie společnosti Linde Material Handling Česká republika s.r.o." je analýza stávající marketingové a komunikační strategie této společnosti a na základě vlastního výzkumu navrhnutí řešení na zlepšení. V teoretické části bakalářské práce je pomocí odborné literatury charakterizován marketing, marketingový mix, marketingové prostředí, image, identita a metody výzkumu. Praktická část představuje společnost Linde Material Handling Česká republika s.r.o. a analyzuje její marketingové prostředí, komunikační strategii, image a identitu. V závěru praktické části jsou vyhodnoceny dotazníky získané terénním výzkumem a na základě těchto dotazníků byla navrhnuta doporučení na změnu marketingové a komunikační strategie společnosti.
Keywords: komunikační strategie; Marketing; dotazník; identita; image; marketingové prostředí
Thesis title: Marketing and communication strategy of the company Linde Material Handling Czech Republic s.r.o
Author: Zábranská, Tereza
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Petřík, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The object of the bachelor thesis "Marketing and communication strategy of the company Linde Material Handling Czech Republic s.r.o." is to analyze the present marketing and communication strategy of this company and to recommend improvement on the basis of my own research. The theoretical part characterises marketing, marketing mix, marketing environment, image, identity and research methods using definitions in specialized textbooks. The practical part introduces the company Linde Material Handling Czech Republic s.r.o. and analyzes its marketing environment, communication strategy, image and identity. In the end of the practical part, there are interpreted questionnaires gained through field study. Recommendations for changes in marketing and communication strategy of the company were suggested on the basis of these questionnaires.
Keywords: questionnaire; Marketing; identity; image; marketing environment; communication strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 10. 2012
Date of submission: 10. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39320/podrobnosti

Files for download

    Last update: