Analysis of the consumer behavior of the Czech Beer Festival visitors

Thesis title: Analýza spotřebního chování návštěvníků Českého pivního festivalu
Author: Gaudlová, Alena
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce je věnována průzkumu trhu, vychází z analýzy spotřebního chování návštěvníků eventu Český pivní festival. Průzkum byl proveden formou dotazování a měl odhalit, zda firma promuje event účinně, jaké z využitých komunikačních kanálů mají největší odezvu a zda byli návštěvníci spokojeni či nespokojeni a co k tomu přispívá. V první části je přiblíženo prostředí Českého pivního festivalu, základní údaje o něm a možné konkurenci. Část druhá a třetí je teoretická, čtenáři představuje pojem event marketing, začlenění tohoto komunikačního nástroje do komunikační strategie firmy a základní informace o průzkumu trhu formou dotazování. Část čtvrtá je nosným jádrem celé práce, jedná se o představení jednotlivých otázek dotazníku, zobrazení, popsání a hodnocení výsledků. V části poslední čtenář najde celkové zhodnocení a doporučení do budoucna.
Keywords: dotazníkové šetření; spotřební chování; analýza; event marketing
Thesis title: Analysis of the consumer behavior of the Czech Beer Festival visitors
Author: Gaudlová, Alena
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on the market research. The basis is an analysis of the consumer behavior of the Czech beer festival visitors. The survey was conducted through the written questionnaires and should show whether the event promotion is effective, which of the used cumminaciation channels have the biggest response and whether the visitors were dis/satisfied and what contributes to it. Basic information about the Czech Beer Festival and about the possible rivals are described in the first part of the thesis. The second and third part is theoretical. It introduces the term of event marketing, integration of this communaciation instrument into the company communacition strategy and basic information about the market research doing through questionnaires. The questions, projection and evaluation of the results are in the fourth part, that is the basic core of this thesis. The overall appraisal and reccomendations for the future are prepared in the last part.
Keywords: questionnaire survey; consumer behavior; analysis; event marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 4. 2012
Date of submission: 8. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38626/podrobnosti

Files for download

    Last update: