Implementation of the loyalty programme

Thesis title: Zavádění věrnostního programu
Author: Lipovská, Petra
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Hofmanová, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá problematikou tvorby nového konceptu věrnostního programu pro konkrétní společnost, který by byl silnou konkurenční výhodou se zaměřením na výběr benefitů prostřednictví zákaznického průzkumu. Pro naplnění tohoto tématu práce nejprve nastiňuje teoretické poznatky, ze kterých by tvorba konceptu měla vycházet a jaké jsou metody a možnosti v oblasti tvorby věrnostních programů. Dále je provedena detailní analýza situace na trhu a jednotlivých hráčů s důrazem na vzájemné odlišení. V praktické části práce jsou nejprve nastaveny cíle VP, zvolena cílová skupina a princip fungování VP. V hlavní části je proveden výběr benefitů s nevyšší přidanou hodnotou pro zákazníky prostřednictvím zákaznického průzkumu pomocí třístupňové metody výběru. V analýze jsou nastíněny i odlišnosti mezi třídami, pohlavím a věkem dotazovaných. V závěru je také provedena ekonomická racionalizace a doporučení pro společnost.
Keywords: CRM; zákaznický průzkum; věrnostní program
Thesis title: Implementation of the loyalty programme
Author: Lipovská, Petra
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Hofmanová, Andrea
Thesis language: Česky
Abstract:
The master's thesis deals with the creation of the new concept of a loyalty programme for a particular company, which would be a strong competitive advantage focusing on the selection of benefits through customer survey. To fulfil this topic the thesis first outlines the theoretical knowledge on which the concept should be based and what are the methods and possibilities in the area of loyalty programmes. Furthermore, there is detailed analysis of the market situation and its players with an emphasis on points of difference. The main part of the thesis firstly sets objectives, the target group and principle of the loyalty programme. In the main part the benefits with the highest value for customers are chosen through a customer survey using a three-level selection method. The analysis also outlines the differences between travel classes, gender and age of respondents. In conclusion, there is also the economic rationalization and recommendations for the company.
Keywords: customer research; loyalty programme; CRM

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 6. 2012
Date of submission: 2. 1. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38339/podrobnosti

Files for download

Private annex
Private file
Download
    Last update: