The market of fruit beer in the Czech Republic

Thesis title: Trh ovocných piv v České republice
Author: Kusáková, Iva
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce je zaměřena na trh s ovocnými pivy v České republice. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se skládá ze dvou kapitol. V první kapitole je popsán marketingový výzkum a kvalitativní a kvantitativní metody marketingového výzkumu. Druhá kapitola charakterizuje značku, hierarchickou strukturu značek, positioning značky a výzkum ceny. V praktické části je představen trh s ovocnými pivy v České republice. Dále je v praktické části popsáno vlastní dotazníkové šetření. Cílem bakalářské práce je zjistit, kdo je cílovou skupinou ovocných piv na českém trhu, jaké mají čeští spotřebitelé povědomí o značkách ovocných piv a jakou cenu spotřebitelé očekávají u půllitrového lahvového ovocného piva prodávaného v obchodě.
Keywords: cena; značka; marketingový výzkum; dotazníkové šetření; ovocná piva
Thesis title: The market of fruit beer in the Czech Republic
Author: Kusáková, Iva
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Zeman, Jiří
Opponents: Filipová, Alena
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis is focused on the market with fruit beer in the Czech Republic. It is divided into the theoretical and the practical part. The theoretical part is composed of two chapters. Market research, qualitative and quantitative methods of market research are described in the first chapter. The second chapter characterizes the brand, hierarchical structure of brands, positioning and price research. The market with fruit beer in the Czech Republic is introduced in the practical part. Next, the own questionnaire survey is described. The aim of this thesis is to discover the target group of fruit beer. Then, what awareness the Czech consumers about fruit beer have and what price consumers reckon for half-litre fruit beer sold in the shop.
Keywords: brand; market research; price; questionnaire survey; fruit beer

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 6. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38287/podrobnosti

Files for download

    Last update: