Loyalty of customers of a company Health Park in Opava

Thesis title: Loajalita zákazníků společnosti Health Park v Opavě
Author: Hrbáčová, Barbora
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je teoreticky popsat zákaznickou loajalitu a dále tuto teorii aplikovat na konkrétní společnosti s názvem Health Park. První část této práce je věnována marketingu a segmentaci trhu. Následující kapitola je zaměřena na samotnou zákaznickou loajalitu, což je stěžejní pro tuto práci. V poslední kapitole teoretické části se čtenář seznámí s jednotlivými výzkumy trhu a zdroji dat. Praktická část přináší vlastní terénní výzkum. Pomocí dotazníkového šetření je zkoumána loajalita zákazníků Health Parku a na základě tohoto šetření je loajalita potvrzena nebo naopak vyvrácena.
Keywords: Marketingový výzkum; Zákazník; Dotazník; Health Park; Zákaznická loajalita
Thesis title: Loyalty of customers of a company Health Park in Opava
Author: Hrbáčová, Barbora
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this work is to describe customer loyalty theoretically and to apply this theory on particular company called Health Park. The first part is devoted to marketing and market segmentation. Next part is focused on customer loyalty which is the most important for this piece of work. In last chapter of theoretical part, the reader gets to know particular market researches and data sources. The practical part brings my own field research. Using questionnaires the loyalty of clients of Health Park is investigated and based on this research the loyalty is confirmed or on the other hand disproved.
Keywords: Marketing research; Questionnaire; Health Park; Customer; Customer loyalty

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 5. 2012
Date of submission: 12. 5. 2013
Date of defense: 30. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/37833/podrobnosti

Files for download

    Last update: