Internet pages as a significant marketing factor of chosen companies

Thesis title: Internetové stránky jako významný marketingový faktor vybraných společností
Author: Maixner, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Tahtah, Wafic
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá porovnáním internetových stránek společností specializujících se na komerční a sportovní podlahové krytiny. V první části jsou uvedeny teoretické pojmy týkající se retail marketingu, podlahových krytin a internetových stránek. Je zde také definována SWOT analýza.Další část se zabývá představením současné ekonomické situace v oboru podlahovin a také krátkým představením všech společností. V závěrečné části práce je uvedeno porovnání internetových stránek, SWOT analýza všech společností a závěrečné vyhodnocení.
Keywords: Podlahové krytiny; Internetové stránky; SWOT analýza
Thesis title: Internet pages as a significant marketing factor of chosen companies
Author: Maixner, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Tahtah, Wafic
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the comparison of web pages of companies which specialize in commercial and sports flooring. Theoretical part of this thesis defines important retail marketing terms, commercial and sports flooring terms as well as main criteria for web pages comparison. In addition to that definition of SWOT analysis is also mentioned. The second part focuses on introduction of current economical situation in the area of flooring in Europe and Czech Republic. Introduction of the chosen companies is also included in this part. The final part presents the comparison of web pages of chosen companies and shows SWOT analysis for each of these companies.
Keywords: Commercial and sports flooring; SWOT analysis; Internet pages

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 10. 2012
Date of submission: 30. 4. 2013
Date of defense: 31. 5. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39724/podrobnosti

Files for download

    Last update: