Analysis of Red Bull's Strategy and its Association with Extreme Sports

Thesis title: Analysis of Red Bull's Strategy and its Association with Extreme Sports
Author: Janek, Alicja
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Cook, Gina
Opponents: Lisa, Aleš
Thesis language: English
Abstract:
Sports marketing is divided into three sectors: marketing of a sport, marketing products and services through sports and promotion of a sport to the public. This thesis is mostly referring to marketing through sport, and its analysis of a very unique and innovative organization. Red Bull GmbH is a leader within the dynamic area of energy drinks, a fast-growing area of the beverage sector. The objectives of this thesis are to show how Red Bull develops its marketing strategy and identify the principles and processes involved, to describe the tools and techniques used in their marketing and show how they have been applied. The main goal of this thesis is to explain how effective is the association with extreme sports for Red Bull.
Keywords: extreme sports; energy drinks; Red Bulls marketing strategy; sports marketing
Thesis title: Analýza strategie Red Bullu a její asociace s extrémními sporty
Author: Janek, Alicja
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Cook, Gina
Opponents: Lisa, Aleš
Thesis language: English
Abstract:
Sportovní marketing je rozdělen do tří katerorií: marketing sportovního odvětví, marketingové produkty a služby zaměřené na sport a propagace sportu pro věřejnost. Tato diplomová práce je převážně zaměřena na marketing sportovních odvětví a zárověň představuje analýzu unikátní a inovativní společnosti. V dynamicky se rozvíjejícím odvětví energetických nápojů zaujímá Red Bull GmbH vedoucí pozici na trhu. Tato práce popisuje postup vytváření marketingové strategie pro Red Bull a identifikuje zahrnuté principy, procesy a používané nástroje a techniky. Hlavním cílem této práce je vysvětlit jak marketigová kampaň ovlivňuje efektivitu vytváření asociací mezi extrémními sporty a značkou Red Bull.
Keywords: marketingová strategie firmy Red Bull; energetické nápoje; extrémní sporty; sportovní marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 11. 2012
Date of submission: 30. 6. 2013
Date of defense: 4. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40336/podrobnosti

Files for download

    Last update: