Marketing strategy for the company PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA Ltd. while launching new products into the market

Thesis title: Marketingová strategie pro společnost PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA, s.r.o. při uvedení nových výrobků na trh
Author: Jirků, Jiřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Ševera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá marketingovou strategií pro společnost PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA, s.r.o. a její nové výrobky -- kabely PRAFlaGuard SPF -- párový, PRAFlaGuard SPF -- čtyřkový a PRAFlaDur SP. Práce je rozdělena do tří hlavních kapitol. První kapitola obsahuje teoretické vymezení B2B marketingu a hlavní rozdíly mezi B2B a B2C trhem. Druhá kapitola seznamuje se společností PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA, s.r.o., její historií, strukturou, produktovým portfoliem a novými kabely. Třetí kapitola se již zabývá samotnou marketingovou strategií a je rozčleněna na dvě podkapitoly - Situační analýza českého trhu a Marketingový mix.
Keywords: B2B marketing; Marketingový mix 4P; Situační analýza; PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA, s.r.o.
Thesis title: Marketing strategy for the company PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA Ltd. while launching new products into the market
Author: Jirků, Jiřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Chylíková, Hana
Opponents: Ševera, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis deals with a marketing strategy for the company PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA Ltd. and new products -- cables PRAFlaGuard SPF -- pair, PRAFlaGuard SPF -- XN and PRAFlaDur SP. The thesis is divided into three main chapters. The first chapter describes the theory of B2B marketing and shows main differences between B2B and B2C market. The second chapter presents the company PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA Ltd. -- history, structure, product portfolio and new cables. The third chapter deals with a marketing strategy and is divided into two subchapters -- Situation analysis and Marketing mix.
Keywords: Situation analysis; B2B marketing; PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA Ltd.; Marketing mix 4P

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 19. 9. 2012
Date of submission: 31. 5. 2013
Date of defense: 4. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/38670/podrobnosti

Files for download

    Last update: