Body image from the point of view of a Czech consumer focused on cosmestics market

Thesis title: Body image očami českého spotrebiteľa so zameraním na kozmetický trh
Author: Kováčová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Táto bakalárska práca sa zameriava na body image. Jej úlohou je analyzovať postoj českého spotrebiteľa v súvislosti s touto tematikou. Hľadá odpoveď na otázku: "Aké dôležité je pre českého spotrebiteľa dobre vyzerať a čo aktívne robí pre to, aby dobre vyzeral?". Taktiež pomocou vlastného výskumu zistiť, ako kozmetické firmy pracujú s body image, akú dôležitosť mu prikladajú a porovnať vzťah českého spotrebiteľa k body image a vzťah kozmetických firiem k body image.
Keywords: obsahová analýza; dotazník; kozmetika; body image
Thesis title: Body image očima českého spotřebitele se zaměřením na kosmetický trh
Author: Kováčová, Lenka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Tato bakalářské práce se zaměřuje na body image. Jejím úkolem je analyzovat postoj českého spotřebitele v souvislosti s touto tématikou. Hledá odpověď na otázku: "Jak je důležité pro českého spotřebitele dobře vypadat a co aktivně dělá pro to, aby dobře vypadal?". Také pomocí vlastního výzkumu zjistit, jak kosmetické firmy pracují s body image, jakou důležitost mu přikládají a porovnat vztah českého spotřebitele k body image a vztah kosmetických firem k body image.
Keywords: obsahová analýza; dotazník; kosmetika; body image
Thesis title: Body image from the point of view of a Czech consumer focused on cosmestics market
Author: Kováčová, Lenka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Koudelka, Jan
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The thesis deals with body image and its main focus is to analyze the attitude of a typical Czech consumer in connection with this issue. Its main topic is to find out the proper response for the question: How important is for a typical Czech consumer to look well and what does she do to look this way? Further analysis deals with the attitude of cosmetic producers to body image, how important it is for them and to compare the relationship between a typical Czech consumer and the cosmetic producers to body image.
Keywords: content analysis; questionnaire; cosmetics; body image

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 12. 2012
Date of submission: 3. 5. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40957/podrobnosti

Files for download

    Last update: