Implementation of alpina brand to the czech outdoor shoes market

Thesis title: Implementace značky Alpina na český trh s outdoor obuví
Author: Rudel, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Říha, David
Opponents: Poucha, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat český trh s outdoor obuví. Bakalářská práce je zaměřena na srovnání vnímání loajality ke značce Alpina a vybraných konkurenčních značek vymezené skupiny spotřebitelů nakupující outdoorovou obuv. Společnost Alpina projevila zájem o vstup na český trh s portfoliem jejich produktů právě pro vysokohorskou turistiku, trekking a outdoor. V teoretické části je zmíněna problematika brand managementu a možné způsoby propagace jakékoliv značky na trhu. Pro vyhodnocení loajality a síly jednotlivých značek je zmíněna metoda BrandDynamics. Praktická část práce obnáší představení společnosti Alpina a její krátkou historii. Obsahuje rovněž konkrétní analýzu českého trhu se zhodnocením postavení a síly vybraných značek u spotřebitelů. Ze získaných dat jsou vypracovány záchytné body pro úspěšnou implementaci Alpiny do České republiky.
Keywords: Alpina; implementace; loajalita; brand management
Thesis title: Implementation of alpina brand to the czech outdoor shoes market
Author: Rudel, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Říha, David
Opponents: Poucha, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The main aim of this thesis is to analyze the Czech outdoor footwear market .The thesis is focused on the comparison of the perception of loyalty for Alpina brand and selected competing brands of defined consumers' group buying outdoor footwear. Alpine has shown interest in entering the Czech market with a portfolio of products for tourism, trekking and outdoor. In the theoretical part are mentioned problems of the brand management and possible ways of promoting any brand at the market. The BrandDynamics method is mentioned for brand's loyalty and strength evaluation. The practical part of the work involves Alpina's introduction and its short history. It also contains particular analysis of the Czech market with positions' evaluation and strength of selected brands with consumers. From obtained data are clues for successful implementation of Alpina to Czech Republic worked out.
Keywords: loyalty; brand management; Alpina; implementation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 21. 12. 2012
Date of submission: 22. 4. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/40806/podrobnosti

Files for download

    Last update: