The importance of social networks for marketing communication of music bands in the Czech Republic

Thesis title: Význam sociálních sítí pro marketingovou komunikaci hudebních kapel v ČR
Author: Bradová, Michala
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá významem sociálních sítí pro marketingovou komunikaci hudebních kapel v ČR. Nejdříve se věnuji základním teoretickým poznatkům z oblasti marketingové komunikace, novým médiím a sociálním sítím. Poté charakterizuji vybrané hudební kapely -- Animé, Holden Caulfield, The Pooh a Republic of Two. Následuje analýza jednotlivých profilů na sociálních sítích vybraných hudebních kapel. Na základě polostrukturovaných rozhovorů provedu srovnání názorů na využívání sociálních sítí pro marketingovou komunikaci jednotlivých hudebníků a uvedu také pohled fanoušků na danou problematiku prostřednictvím dotazníkového šetření. V závěru popíši vlastní návrh způsobu propagace hudební kapely.
Keywords: Dotazníkové šetření; Polostrukturovaný rozhovor; Marketingová komunikace; Sociální sítě; Nová média
Thesis title: The importance of social networks for marketing communication of music bands in the Czech Republic
Author: Bradová, Michala
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with the importance of social networks for marketing communications musical bands in the Czech republic. Firstly it deals with basic theoretical knowledge in the field of marketing communications, new media and social networks. Then describe the selected music band - Animé, Holden Caulfield, The Pooh and Republic of Two. Followed by analysis of the individual profiles on social networks selected music bands. Based on interviews do a comparison of views on the use of social networks for marketing communication among musicians and I will also look at the issue of fans through a questionnaire survey. In conclusion I will describe the own proposal how the musical band can promote.
Keywords: Questionnaire; Semi-structured interview; Marketing communications; Social networking; New media

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 10. 2012
Date of submission: 19. 4. 2013
Date of defense: 4. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39613/podrobnosti

Files for download

    Last update: