Analysis of the Supply Czech Castles and Chateaux

Thesis title: Analýza nabídky českých hradů a zámků
Author: Neubauerová, Markéta
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce řeší problematiku nabídky českých hradů a zámků v internetovém prostředí skrze webové portály. V teoretické část se práce probírá problematikou marketingu v oblasti kultury a dále se obecně zmiňuje o kulturním dědictví a nemovitém památkovém fondu České republiky. Praktická část představuje výzkum a analýzu jednotlivých vybraných portálů zabývajících se turismem. Závěry práce a poznatky vycházejí z vlastního výzkumu autorky, který probíhal po dobu tří let. Veškeré výzkumy byly prováděny metodou online dotazování projektu. Práce by měla sloužit jako podklad pro vytvoření portálu nabízejícího české památky.
Keywords: Webový portál; Kultura; Marketing; Výzkum; Nemovité památky
Thesis title: Analysis of the Supply Czech Castles and Chateaux
Author: Neubauerová, Markéta
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis solves offer of the Czech castles and chateauxs in the online environment through web portals. In the theoretical part of the thesis is discusses the issue of marketing in the field of culture and generally refers to the cultural heritage and intangible heritage fund of the Czech Republic. The practical part is the research and analysis of selected sites dealing with tourism. The conclusions of the work and findings are based on the author's own research, ran for three years. All studies were conducted using an online survey project. The work should serve as a basis for creating a portal that offers Czech sights.
Keywords: Real estate monuments; Culture; Research; Marketing; Web portals

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Arts Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 10. 2012
Date of submission: 1. 4. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39131/podrobnosti

Files for download

    Last update: