Analysis of the marketing mix of online petition portal

Thesis title: Analýza marketingového mixu webového petičního portálu
Author: Reisner, František
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Franěk, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingového komunikačního mixu petičního portálu Jednej.cz. Využití marketingových nástrojů popisuje v rovině obecného marketingu Jednej.cz i na příkladu petice "Nesouhlasíme s Klausovou amnestií". Cílem práce je popsat a zhodnotit marketing Jednej.cz a následně navrhnout zlepšení marketingového komunikačního mixu a využití marketingových nástrojů.
Keywords: online petice; marketingový komunikační mix; internetový marketing
Thesis title: Analysis of the marketing mix of online petition portal
Author: Reisner, František
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Franěk, Filip
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis analyzes the marketing communication mix of petition portal Jednej.cz. The use of marketing tools is described in terms of general marketing of Jednej.cz and on the example of the petition "We do not agree with Klaus's amnesty." The aim is to describe and evaluate marketing of Jednej.cz and then propose improvements of the marketing communication mix and the use of marketing tools.
Keywords: internet marketing; marketing communication mix; online petition

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 27. 9. 2012
Date of submission: 15. 4. 2013
Date of defense: 5. 6. 2013
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/39063/podrobnosti

Files for download

    Last update: